Prowadzenie aktywnego trybu życia niesie ze sobą wiele korzyści, jeśli chodzi o zdrowie i dobre samopoczucie. Regularne treningi wpływają na  siłę i kondycję człowieka, co sprawia, że dłużej zachowuje on młodość i smukłą sylwetkę. Tak jak każda maszyna potrzebuje paliwa do działania, tak osoby aktywne muszą pamiętać o kompleksowym żywieniu, które da im energię do działania.

Jak komponować posiłki?

To, jak powinna wyglądać dieta osoby, która uprawia sport, zależy od tego, jaka aktywność fizyczna została wybrana. Jednak istnieją ogólne zasady, które mówią, że każdy posiłek powinien zawierać odpowiednią ilość węglowodanów, białek i tłuszczy. Wbrew panującej ogólnie opinii to właśnie węglowodany muszą przeważać w jadłospisie. Dzieje się tak, ponieważ są podstawowym źródłem energii magazynowanym w organizmie pod postacią glikogenu. W sytuacji wystąpienia intensywnego wysiłku, ciało człowieka rozkłada glikogen i zamienia go w energię. Jeżeli dostarczona jest mała ilość węglowodanów, ruchy człowieka są mniej pewne i powolne, a ryzyko urazu większe. 

Na podstawie badań wiadomo, iż dzienna dieta winna obejmować około 60% węglowodanów, 30% tłuszczy, 10% białek. Na bazie tych informacji bardzo ważne jest ustalenie jadłospisu, który będzie dostarczał odpowiednie minerały, mikroelementy i witaminy dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Konieczne jest, aby pamiętać o odpowiednim nawadnianiu w trakcie treningu i podczas całego dnia.

Wsparcie ze strony trenera personalnego

Nie jest prostą rzeczą samodzielnie ułożyć plan treningowy oraz jadłospis. Na początku może sprawiać to spore trudności, dlatego zaleca się konsultacje z profesjonalistami, którzy posiadają wiedzę i praktykę w tematyce prawidłowego odżywiania podczas wysiłku fizycznego. Taka osoba krok po kroku wyjaśni każdy punkt wyznaczonego planu i zmodyfikuje go, kiedy zajdzie taka potrzeba. 

Jak w każdej dziedzinie życia, tak w sporcie należy odszukać złoty środek. Wszelkie ćwiczenia powinny być wzbogacone o odpowiednią dawkę odpoczynku, który pozwoli na regenerację i wzmocnienie mięśni. Zrównoważona dieta pozwoli na uniknięcie kontuzji, która może wykluczyć z treningów na długi czas. Rozwój w każdej dziedzinie sportu jest możliwy tylko wtedy, gdy człowiek jest odpowiednio przygotowany na długoterminową pracę.