Długie siedzenie przed komputerem może być przyczyną dolegliwości bólowych kręgosłupa. Skąd się biorą i jak im zapobiegać?

Skąd się biorą?

Zwróć uwagę na swoje stanowisko pracy - zazwyczaj jest źle do Ciebie dostosowane. W takim przypadku przyjmujesz sylwetkę wymuszoną, a nie optymalną dla twojego ciała.

Jak dostosować stanowisko pracy ?

Sposób na to jest prosty. Musisz zacząć od optymalizacji sposobu siedzenia:

  1. Usiądź głęboko w siedzisku tak aby twoje pośladki prawie przylegały do oparcia.
  2. Nogi ustaw na szerokość bioder, a kolana pod kątem 90 stopni. Stopy połóż całe na podłodze.
  3. Wyprostuj się i rozluźnij swoje ciało tak abyś nie czuł napięcia w żadnym segmencie pleców.
  4. Przybliż się do biurka tak aby twoje łokcie spoczywały swobodnie na biurku. Zwróć uwagę czy twoje barki w tej pozycji się nie unoszą. Jeżeli nie to połóż w tej pozycji ręce na klawiaturze.

Na koniec pozostaje kwestia najbardziej problematyczna, czyli monitor. Ustaw go tak, aby jego środek znajdował się na wysokości twoich oczu.

Rozpocznij pracę i ciesz się zdrowym kręgosłupem.