W dzisiejszym artykule dowiesz się jak właściwie regenerować swoje ciało po wycieczce na narty, a także w trakcie jej trwania.

narty.jpg




















Mimo, że pogoda w Polsce średnia na białe szaleństwo to wielu z nas wyjeżdża na narty do innych krajów. Często na co dzień siedzimy przed komputerami a tu nagle wypad na narty, a po nartach kontuzja np. bóle kolan. Jak tego uniknąć ? Przede wszystkim do wyjazdu na narty należy się porządnie przygotować. Najlepiej zacząć na 2-3 miesiące wcześniej. Wzmocnić mięśnie nóg tak aby wytrzymały przeciążenia podczas jazdy na nartach, a także wzmocnić stabilizację głęboką tak by nie łapać kontuzji kręgosłupa.

Jeżeli już wybraliśmy się na narty, co robić aby po całym dniu na stoku szybciej zregenerować swoje ciało ?

Odpowiedź jest prosta. Każdego wieczoru zalecane jest rozciąganie mięśni całego ciała.

Największym przeciążeniom podczas jazdy na nartach ulegają mięśnie takie jak:

  • mięsień trójgłowy łydki
  • mięśeń czworogłowy uda
  • mięsień naprężacz powięzi szerokiej
  • mięsień pośladkowy średni
  • mięsień biodrowo - lędźwiowy
  • mięsień prostownik grzbietu
  • mięsień czworoboczny lędźwi
Na te mięśnie należy zwrócić szczególną uwagę, jednak nie powinniśmy zapominać o innych grupach mięśniowych, które też potrzebują regeneracji po wzmożonej aktywności. Dlatego zalecam "full body strech" rozciąganie wszystkich grup mięśniowych.
 

Co zrobić po powrocie z nart aby szybciej wrócić do sprawności ?
najlepiej udać się na masaż w celu normalizacji napięcia mięśniowego i wrócić do aktywności dnia codziennego bez bólu.

Rozciąganie najbardziej obciążanych grup mięśniowych pokazano na poniższym filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=RmWppJ1vxBM