Sport to zdrowie, ale każdy wie, że u zawodowców różnych dyscyplin łatwo o kontuzje. W celu ich uniknięcia stosuje się między innymi masaż sportowy, który przypomina ten klasyczny, ale jest wykonywany przy użyciu znacznie większej siły.

W jakim celu?

Masaż sportowy wykonuje się przede wszystkim w celu uniknięcia kontuzji, rozluźnienia i rozgrzania mięśni. Poprawia metabolizm, zmniejsza stres, likwiduje skutki przetrenowania i pomaga pozbyć się zakwasów. Pomaga przygotować nasze ciało do następnego wysiłku i niweluje skutki przeciążenia naszego organizmu. Masaż sportowy czerpie bardzo wiele z masażu klasycznego, dlatego nie tylko sportowcy są jego fanami. Ludzie, którzy amatorsko uprawiają sport coraz częściej korzystają z jego dobrodziejstw, ale warto pamiętać, że takie osoby nie są zawodowcami i powinny decyzje o takich zabiegach konsultować z lekarzem. Wiele miast oferuje pełen pakiet usług dotyczących opieki dla zawodowców. Szukając w internecie chociażby masaż sportowy w Poznaniu znajdziemy w ofercie wiele placówek i indywidualnych profesjonalistów zajmujących się tego rodzaju zabiegami.


Jak wygląda?

Masaż sportowy jest podobny do masażu klasycznego i masażu izometrycznego, który przywraca mięśniom odpowiednią masę oraz siłę. Podczas zabiegu masażysta robi to co zwykle, czyli głaszcze rozciera, oklepuje, wyciska, ale wszystkie te czynności wykonywane są przy użyciu większej siły. Właśnie dlatego zabieg ten nie jest relaksacyjny, tylko wręcz bolesny i nieprzyjemny. Należy pamiętać, że masaż sportowy to część treningu, a nie zabieg wyciszający. Podczas jego trwania największą uwagę poświęca się trzem partiom mięśni: łydkom, zginaczom bioder oraz pośladkowym. W dzisiejszych czasach bardzo wiele osób uprawia sport zawodowo, stąd zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się profesjonalną opieką i zabiegami dla zawodowców.

 

Rodzaje

W zależności od potrzeb, wyróżniamy różne rodzaje masażu sportowego. Treningowy - ma na celu zwiększenie możliwości zawodnika, startowy - pozwalający wycisnąć ze sportowca dodatkowe parę procent zwiększających jego wynik, przedstartowy - przygotowujący na podłożu zarówno fizycznym jak i psychicznym, kondycyjny - podtrzymujący formę między jednym sezonem a drugim oraz powysiłkowy - regeneracyjny.